JESIENNA AKTYWNOŚĆ...

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
18 listopada 2023

                          Warto jesienią być aktywnym, bo to okazja by nie zgubić tego co zyskaliśmy latem. Czyli, dobrego samopoczucia, lekkości, bo przecież kilogramy poszły w dół - i motywacji. Jesienna aktywność, poprawi nam już nabyte dobre samopoczucie i wpłynie na odporność organizmu. Przenikliwy wiatr, niska temperatura i ten deszcz to wszystko przypomina nam, że aura jesienna się zadomowiła na dobre. Samopoczucie w dół, motywacja w dół, odporność  też naszego organizmu spada. Zamiast aktywności, pragniemy herbaty z cytryną i miodem, smakujemy kakao przy dobrej książce i rezygnujemy z ulubionego wysiłku sportowego. Jednak mimo zimna, wielu zapalonych amatorów sportu bardzo lubi tę porę roku wiatr, deszcz, niska temperatura nie jest dla nich zaporą. Podstawowa zasada brzmi - róbmy to, co nam sprawia przyjemność, w ten sposób łatwiej się możemy zmotywować do ruchu, nie patrząc jak wygląda pogoda na zewnątrz. Jeżeli jednak trudno nam powrócić do letnich sportowych nawyków, to polecam spacer. Tak spacer. Lubimy spacerować, ale nie traktujemy spaceru jako formy aktywności ruchowej, a szkoda ,bo spacerowanie to najzdrowszy i najbezpieczniejszy sport. Chodzenie nie zaszkodzi nikomu, jest dla każdego i w każdym wieku.  Jeżeli będziemy chodzić w swoim tempie, nie będziemy odczuwać bólu czy dyskomfortu, to spacerujmy często. Rezultaty dobrego samopoczucia,odporności, przyjdą bardzo szybko, bo to niedocenione ćwiczenie nic nas nie kosztuje, a najważniejsze to, by obudziło w nas chęć spacerowania każdego dnia. 

Nawiązując do książki, to polecam pozycję Allie Reynolds " Rozgrywka ". Super lektura na jesienne wieczory: śnieżyca, mróz, szczyty gór, zawody sportowe. Jak zachowają się przyjaciele, gdy niespodziewanie, rozpocznie się mordercza gra. 

Ze sportowym  pozdrowieniem: Grażyna Bugaj

Galeria

  • Powiększ zdjęcie